Küçük Temel'in sınıfındaki hoca öğrencilerin birer birer tahtaya gelip bir cisim çizmelerini ve tarif etmelerini istemiş.
İlk olarak Dursun kalkmış tahtaya ve…
Yatay bir çizgi çizip : "Bu, yeryüzü" demiş.
Hoca teşekkür etmiş ve yerine göndermiş.
İkinci olarak Fadime kalkmış tahtaya ve ...
Çizgi üzerine bir dikdörtgen çizip : "Bu, yeryüzündeki bir kutu" demiş.
Hoca, ona da teşekkür edip yerine yollamış.
Üçüncü olarak İsmail kalkmış tahtaya ve...
Bir şekil çizip : "bu, yeryüzündeki kutuyu barındıran bir evcik" demiş.
Çocukların hayalgücü karşısında şaşıran hoca ona da teşekkür edip yerine yollamış.
Dördüncü olarak Ayşe kalkmış tahtaya ve...
resmi devam ettirerek: "bu, yeryüzündeki kutuyu barındıran evciğin çatısında eriyen kar" demiş.
Artık çocukların oyunu gayet iyi anladıklarından emin olan hoca ona da teşekkür edip yerine yollamış.
Beşinci olarak Hıdır kalkmış tahtaya ve..
bi ekleme yapıp: "bu, yeryüzündeki kutuyu barındıran evciğin çatısında eriyen karı eriten güneş" demiş.
Durumdan çok memnun hoca, ona da teşekkür edip yerine yollamış.
Tam bu sırada Temel parmak kaldırıp tahtaya kalkmak istemiş.
Temel'in şakalarını bilen hoca önce tereddüt etmiş ama masum resme bakıp kötü bir şey olamayacağından emin, gönül rahatlığı ile Temel'i tahtaya kaldırmış.
Temel kalkmış ve ...
resmi tamamlayarak:
"Bu da, duşakabinde yerdeki sabunu almaya çalısan babam" demiş.
Yer imleri